Är hämnden ljuv eller bara barnslig?

Hejsan!

Idag har jag ätit alldeles för mycket gott, så jag tänker inte ens skriva ner det! Hehe
Men jag ha cyklat ungefär 1 timme.

Nu undrar jag en sak... Det är nämligen så att jag ar dubbelbokat mig... Pratade förut med Jannica om att vi skulle dricka lite på lördag.. Eller vi "bestämde" i princip.
Nu är det så att en gamal klasskompis kommer till stan, och hon ska ha fest. Jag vill fara på den istället för att vara med Janncia. Plötsligt ser jag en möjlighet att hämnas.... Eller?..

Alternativ 1. Hämden är ljuv.
Jag säger ingenting till Janncia om att jag har andra planer. Hon ringer på lördagen vid 17.00 tiden och frågar när vi ska ses och jag svarar "Men... Asså... Jag ska fara på en annan fest, trodde inte vi hade bestämt nått. Men jag kan ringa dig sen! Puss gumman!"
Det är ju exakt PRECIS detta hon har gjort mot mig SÅ många gånger!

Alternativ 2 Jag är snäll.
Jag ringer ikväll och förklarar situationen. Att jag tyvärr måste fara på den andra festen eftersom jag inte kommer få träffa min gamla klasskompis på väldigt länge.

Alternativ 3 Jag är överdrivet snäll.
Jag ringer och förklarar läget och bjuder med henne på festen (hon känner inte någon av dem som kommer vara där). Sitter sedan barnvakt hela kvällen och får lyssna på "Snälla, kan vi inte fara nuuuu?"

Visst, det kan kännas barnsligt med alternativ 1. Men.... Hon har ju gjort likadant mot mig SÅ många gånger.. Kanske hon ska få smaka på sin egen medicin? Eller är det bara barnsligt? Hon har ju svikit mig så förbannat många gånger, kanske bara skulle va bra om hon skulle få känna på det också...

Igentligen fattar jag inte att jag funderar på detta. Hon har antagligen glömt att vi sa att vi skulle dricka på lördag ändå.....


re 

Så, är hämnden ljuv eller bara barnslig?



Bild från http://media.photobucket.com/image/revenge/Lust4poetry/revenge.jpg



Kommentarer
Postat av: Jennica Björk

hmm.. svårt att säga. gör det du känner för.

2009-08-05 @ 21:08:08
URL: http://jennicabjork.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ljuuv :D Jag skulle lätt gjort första om personen i fråga gjort samma mot mig. Men sen så är jag ju lite barnslig haha..

2009-08-05 @ 21:58:55
URL: http://hotissue.blogg.se/
Postat av: nadja

fin blogg :)

2009-08-05 @ 23:19:15
URL: http://nadjafeili.blogg.se/
Postat av: Ajlin

Jag tycker alltid att hämnd är urfånigt, i alla lägen. Om du nu är en snällare och bättre människa än din kompis i det här avseendet, varför ska du sänka dig till hennes nivå? Jag tycker att alternativ tre är bäst. Om du har "tur" så kanske hon väljer att tacka nej till att följa med men då har i alla fall du gjort allt som en god vän skulle ha gjort och visat dig vara the bigger person.

2009-08-06 @ 09:26:45
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Gör det du känner för men det är kanske onödigt att sänka sig till hennes nivå. Visa att du e bättre :)

2009-08-07 @ 10:49:22
URL: http://houseofyaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0